Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Inskickat litet Tips
2010-11-27 18:20:18
Jag skrev tidigare ut att jag gärna tog emot idéer till min kommande musikvideo, en av alla inskickade idéer var denna som jag fasnade lite extra för. Jag hängde inte med ett dugg och jag förstod inte hur den var tänkt att bli filmad som en musikvideo, haha men ändå var den sköön, speciellt "rapprutan" :)


Citerat

" Jo jag kom på bara att jag inte hört någon rappare som bara rappar siffror. Kan ju typ handla om ett trist matte test i en skola och du rapparen tjafsar med läraren och han förolämpar dig. Du sätter dig längst ner i salen med bestämda steg. Läraren sitter och blänger på dig och säger att du inte ska fuska. Sen när tiden är ute, du sitter kvar sist av alla. Går fram och hoppar upp på katedern som blir din rappruta och där rappar du sönder läraren genom att kunna alla siffror i huvudet :) . Jag vet att jag inte tänker som alla andra men det gör mig till den störda jävel som jag faktiskt är heheh Hare gött Ciao "

Kommentarer
Postat av: Anton Bergholtz

Tja, Skulle bara säga att det verkar som du har kommit långt med musiken,och du kommer att komma längre tror jag. Den session jag gillar mest av dom som finns nu är nog "Prendel Ft. danyH - Januari Session "



ha det bra.!


2010-11-30 @ 23:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: