Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Godmorgon världen
2010-11-27 12:48:17
Efter jag tagit bort lite sandkorn från mina ögon som John Blund snällt lagt dit när jag sov och efter jag klickat mig runt på datorn ett par vändor har jag dragit slutsatsen att jag drickit lite för mycket Xanté igår.
Idag ska jag träffa en väldigt trevlig tjej som heter Johanna, dock vet jag inte vad vi ska hitta på.
Ikväll måste jag ladda batterier till kameran och leta upp alla tillbehören till filmningen imorn, ska filma November Sessions musikvideo imogon med Shazaam och Madaleine.

Fotnot:
Jag har under hela året haft ett projekt som innebär att jag ska göra en musikvideo till mig själv en gång i månaden året ut, och döpa dessa låtar/videos till januari, februari etc. I slutet av året ska jag släppa alla låtar plus videos ihop så kan jag officiellt säga att jag är först i hela världen att släppa en Video-skiva/netplay, en musikvideo till varje låt. Har jobbat häcken av mig hittils så ja hoppas det är värt det. Mitt liv har typ raserat under året pga brist på vanlig fritid men nu är det bara november och december kvar.

Har idétorka, någon som har förslag till ämnet på December-session videon?

Här är några av de senaste månadsvideorna jag skapat:

Psycho-videon Danish:



Gangter-ironiska videon med Gyllander:



Kina-videon:


Kommentarer
Postat av: Felix

Ett bra tema skulle kunna vara typ Jul?hahah :)

Eller liknande lucia osv :)?


2010-11-27 @ 14:38:24
http://[email protected]
Postat av: Prendel

Jo jag har faktiskt tänkt på det :) men jag vill ha något mer isf. vet inte vad


2010-11-27 @ 14:41:37
Postat av: Jocke

Något tema med jul som ovan, tillsammans med din kreativitet och din humor kan det nog bli grymt.


2010-11-27 @ 14:47:22
Postat av: Elmhstar

något "gangster i jultomte-dräckt" kanske :D


2010-11-27 @ 15:51:15
Postat av: banan

ta med alla rappare från årets sessions och gör en fet jul avslutning :D


2010-11-28 @ 00:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: