Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
En spade och 500 kilo snigeldynamit, tack.
2010-12-01 13:30:35

Gästbloggare: Charly

Ibland vill jag gräva ner mig i marken. Nej, jag har ingen dödslängtan, tvärtom, jag skulle vilja gräva ner mig i marken ett tag, fast jag skulle inte nöja mig med en enkel cylinderformad grop på 3m omkrets, jag skulle slå på ordentligt med ett stilrent litet kontor där nere, med ett ritbord, en kaffebryggare, några väl valda pennor, ett par stearinljus, en mikrovågsugn och ett ambiöst lager av panpizzor. Där nere skulle jag ha min så kallade "workshop" (jag får köra på det låneordet då jag i skrivande stund upplever ett förhoppningsvis temporärt hjärnsläpp i mitt neocortex).

Jag skulle gå ner dit varje kväll och rita hela nätterna ut, för att återvända till markytan vid gryning i syfte att utforska världen i jakt på nya kombinationer av form och färg, och när väl skymning vankas; sakta återvända till min underjordiska verkstad och teckna allt mina konstant uppspärrade näthinnor har sparat ner i episodminnet av mitt sporadiskt vakna hjärnkontor.

Det finns ingen gräns för vad man kan skapa med en penna, men det finns en gräns för tiden jag vill kunna skapa med pennan. Innan min livsdeadline är nådd vill jag ha åstdakommit något en förstagångstittare ska stanna upp vid och förhoppningsvis glädjas åt skapelsen lika mycket som jag gladdes åt att skapa den. Men så är jag väl relativt (om inte fullkomligt?) rädd för att glömmas bort också, att till hälften drivas av att vilja ge eftervärlden något att minnas. Är det ett uppmärksamhetsjagande "Hej, jag existerar!", eller bara ett oskyldigt "Hej,
jag illustrerar!"? Så mycket jag vill hinna skapa, möjliga ting, men också omöjliga.

Min lilla undergroundworkshop må vara en bisarr dröm, eller rent av en fulländad psykos om du nu så vill, men poängen kvarstår oavsett psykisk ohälsa eller ej: när du väl sitter med pappret och pennan är inget omöjligt, det omöjliga blir möjligt, oavsett vad du vill få/fått ner på pappret så är Du en del av pappret du nyss gjort ett avtryck på, något alldeles fantastiskt, självaste akten att få ner en del av sig själv i något så internt människor emellan som skrift och konst, det är skönhet om något, men ack så unikt för människosläktet, för när dagen allt liv på Tellus inte längre existerar minns ingen dig, allt är svart och inga ögon i universum kan bejaka det du skapat,
men det finns där trots vår bortgång, ingen ser det bara, så passa på medan vi är här och medvetna. Observera och älska möjligheten att skapa.

Jag ska ha min lilla jordkällare en dag, där jag i lugn och ro kan göra mina teckningar, vare sig syftet med det är att må bättre än någonsin, eller är för rädslan att glömmas bort, men vid närmare eftertanke är det nog rent av en fusion av de båda.

Försök nå det du vill nå, uppstår hinder som omöjliggör ett tappert försök till att bli ihågkommen när klockan inte längre tickar så kan du alltid drömma.

Som jag.

http://www.charlydesign.blogg.se

Kommentarer
Postat av: prendel

Klockrent inlägg challe! Men jag kom å tänka på en grej, mitt hem som du iprincip bor i ser ju ut som en källare, smutsigt och dant :)


2010-12-01 @ 16:02:58
Postat av: j-

bra skrivet doktorn!!


2010-12-01 @ 16:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: