Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Banankontakt
2010-12-06 14:21:30
Har fått mötet med producenten framflyttat flera gånger, och idag skulle vi till studion och snacka med honom och som VANLIGT sover dany och svarar inte på luren, fast iochförsig svarar inte producenten heller, suck! så har man tatt ledigt idag för ingenting IGEN! GRRR!

Så jag får väl hitta på nåt annat idag, kan inte börja med december session pga att producenten skulle kirra beatet...

Råkade svänga förbi denna battle, när Mr Cool Namedroppar Challe (DoktorDöd). lite skoj, och kul att alla i publiken verkar veta vem Challe är och förstå punchen. Har anmält mig till nästa battle men väntar på en värdig motståndare, har tackat nej till Nicko Mc Fish, Ydebrinkarn, FonkyFresh och nån mer, e så dålig på namn hehe.

Här e videon:


Kommentarer
Postat av: unknown

kan du inte skaffa eget och signa dig själv? tar förståss väldigt mycket med tid.


2010-12-06 @ 16:35:16
Postat av: J

Varför tackade du nej till alla dom?


2010-12-06 @ 19:19:37
Postat av: Anonym

Känns rätt lamt utan beat tbh.


2010-12-06 @ 20:41:25
Postat av: Anonym

Känns som om du skulle vinna hela skiten!


2010-12-06 @ 20:56:17
Postat av: i

kan du inte tacka ja till fonky och bara mörda sönder honom?


2010-12-06 @ 22:30:56
http://izaface.blogg.se/
Postat av: Charly

Svar till i:



Ställ dig frågan först ur Prendels synvinkel: hur högt är underhållningsvärdet för Prendel att delta i en battle där Prendel gör bra ifrån sig och "krossar motståndet" medan motståndaren knappt får något vettigt sagt över huvud taget och mest framstår som "ounderhållande"? Kanske roligt att se för den som vill se Prendel, men för att faktiskt ställa till med underhållning för alla opartiska som är där så är det uppenbart mycket roligare om båda parterna presterar på en sådan nivå att det faktiskt är lönsamt för en ovetande publik att ens dyka upp och bevittna battlen. Således gör Prendel rätt i att neka att battla de som han tilldelats som förslag på motstånd. Think outside the box.


2010-12-08 @ 17:17:09
http://charlydesign.blogg.se/
Postat av: Annish

Möter man "mycket sämre " blir man sämre med tiden och utvecklas inte. Men det är zuperclart att man vill se Prendel Battla ! :)

Jag skiulle se detta klipp igår men hela min facebook är hackad så jag har annat att tänka på. Men ändå blev denna morgon härlig och rolig då jag såg detta klipp. Jag funkar ju så att jag säger liknande meningar till folk som jag blir sur på , skriker på ute. Men det är ingen som skriker tillbaka de blir bara chockade att jag skriker och mest på vilka meningar jag använder. Så detta var skit kul så jag kanske ska börja spara lite krut innan jag går ut så att jag har mer Annish förråd hehe . Tarre lugnt Ciao :)


2010-12-09 @ 11:14:24
Postat av: Dennis

Fattar att du inte vill, du äger 1000000x bättre än alla dom där! Fast skulle faktiskt kunna bli kul om du battlade chazaam eller mickelito! Eller båda två ;)

Du skulle lätt ta dom, men det skulle inte bli för jävla patetiskt iaf ;)



Peace!/Dennis


2010-12-27 @ 21:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: