Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Jobbajobb
2010-11-29 15:38:42
Jag jobbar då på en Expert-butik och har jobbat här i snart 3 år, ett väldigt skönt jobb emellanåt faktiskt. Ena dagen är aldrig andra lik, ena dagen har jag hand om servicar, andra dagen bara sälj och tredje dagen något helt annat.




En av mina kollegor både på Expert och under filmproduktioner vid namn Patrik Forsberg visade ett litet filmklipp han hade gjort till en av sina vänner, tyckte den var värd att släppa på bloggen.

Tips: Titta på den när du är övertrött:


Kommentarer
Postat av: J

Skulle med vilja jobba som dig. Dvs i en liknande affär. t.ex Elgiganten, Siba, Netonet, Expert.

Hur fick du jobb där och vad gick du för utbildning?:)

Läser för tillfället andra året på ett IT-gymnasium med nätverk som inriktning. Har jag någon chans troru? =)

Har väl inte direkt mycket med att skryta med på mitt cv.


2010-11-29 @ 23:20:35
Postat av: Prendel

Jag gick ingen utbildning för att få börja där men var väldigt foto/video-intresserad och gick in i en butik och ställde massa skitsvåra foto-frågor som ingen kunde, och frågade sedan om dom behövde en foto-ansvarig där, vilket dom gjorde.

Nu jobbar jag inte som fotokille utan har haft hand om egentligen allt utom foto, dvs mobiltelefoni, gps, mp3, dator och nu ljud och bild. Har säkert gått 30-40 utbildningar sen jag började så äru sugen på jobbet är det ständigt upplärande av nya produktier och funktioner.



Jag tror det jag försökte säga var att det är viktigare är att du är en bra säljare och kan sälja dig själv istället för att ha massa rekvisitioner på ditt cv, kan man sälja kan man sälja vad som helst ;)



Kör hårt! Krossa dem!


2010-11-29 @ 23:35:03
Postat av: J

Så pass. Mjo men det gillar jag, läser alltid lite extra om sakerna innan de släpps, som till exempel iPhone o såna prylar, så det kanske passar mig bra då.



Coolt att du tog dig tid och svara under din stress och allt, uppskattas verkligen :)

Tack =)


2010-11-30 @ 17:21:16
Postat av: skiie och LG

Vart ligger Expert butiken där du jobbar? :))


2010-12-05 @ 15:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: