Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Prendel- 360° Videonetplay
2011-01-02 10:30:07

orkar inte skriva så mkt, men e sjukt trött med glad att jag är klar med netplayen som tagit iprincip all min fritid under ett helt år. Jag har alltså skapat en låt och musikvideo varje månad.

Netplaten innehållandes alla musikvideos, låtarna och omslag kan tankas på förljande länk:

http://www.qweety.nu/360grader/Prendel-%20360%20grader%20Videonetplay.rar


Här är alla musikvideos, senaste videon längst ner ;)



Kommentarer
Postat av: Mii

Riktigt jävla grymt. Älskar humorn!!


2011-01-02 @ 11:08:38
Postat av: wahlund

HUR JÄVLA GRYMT SOM HELST PRENDEL & DANNE!


2011-01-02 @ 11:18:21
Postat av: Pilsmedh

Det här gillas stort Prendel !

Kan inte annat än att säga Good Work !


2011-01-02 @ 12:15:13
Postat av: gyllander

du är duktig prendel! :)


2011-01-02 @ 21:12:46
Postat av: Jambalajumbo

Riktigt nice! Kul att man får ladda hem allt med både video och utan!



Tack för allt detta, hoppas det går bra för dig framöver! :)


2011-01-02 @ 22:26:43
Postat av: lovisa

december session är helt klart min favorit!


2011-01-03 @ 14:09:03
http://lolloffforsberg.blogg.se/
Postat av: Gemini

kul som fan att du fick ihop allt tillslut! har följt denna netplay under året! till decemberlåten måste jag nog säga att den va lite ostrukturerad i mitt tycke.. videon va helt klart den bästa under året men uppbyggnaden i låten va litekonstig tycker ja.. anyways, humorn på slutet knöt ihop säcken! vek mig dubbel.. ser fram emot höra va som kommer efter allt detta!!



simma lugnt //gemini


2011-01-03 @ 14:56:57
Postat av: ;)

Det här var det bästa som någonsin släppts under hela 2010, keep it coming! Släpp mer låtar med DanyH förresten, du o han är nog sveriges skönaste duo.


2011-01-03 @ 22:16:34
Postat av: L ♥

GRYMT! Mer med DanyH btw!


2011-01-05 @ 18:45:07
http://olhansbaby.blogg.se/
Postat av: Annish

Fy Fuck vad snällt av dig att lägga ut Åretsmusikaliskarapbomb!!!!!!!!!

Nu har jag alla låtarna i mobilen och har lagt in början på låtar som ringsignal, väckningssignal. meddelande signal, man kan kalla min mobil som en touch av Prendel :) !!!!

Lycka till med din skiva och ditt skivkontrakt !!

:) Ciao Annish !


2011-01-06 @ 12:50:54
Postat av: tobbe :D

december session är fan bäst


2011-01-06 @ 16:50:28
Postat av: marcus

Riktigt grymt år det här har varit:) har föjlt er ett år nu:D:D:D:D!!!


2011-01-11 @ 12:26:22
Postat av: Linus Nylén

jan - Grymt bra rap. skit bra filmat dock inte mycket redigerat (behöver inte vara dåligt)

feb - danyhs rap = (Y) prendel = vart lite jobbig rap. bra redigerat (Y) Udda projekt :P

mar - SKIT grym rap! och grym redigerad (Y)

apr - Skön text, dock tycker jag inte det låter som "prendel" sen kanske inte bästa videon.

maj - skön rap och bra video. kreativt (Y)

jun - skit skönt flow och nice text. en rätt bra video.

jul - diggar låten, texten, videon och allt. en av dom grymaste! (Y)

aug - Skön rap men gillade inte videon så värst :P men det är ju jag :P haha

sep - nice text/rap. ganska bra video (Y)

okt - bra rap och grymare video! (YYY)

nov - grymma medarbetare (Y) och fett bra video (Y) och bra ämne (Y)

dec - absolut den bästa låten ni gjort, den är så grym! Går nog inte beskriva med ord :P

texten Perfekt, rap perfekt, flow perfekt, alltså precis allt vart PERFEKT med den!

och videon är absolut en av dom bästa jag sett! Det ska du/ni ha mycket beröm för!



och jag hoppas på ännu fler sköna låtar och videos (Y) Hare gött! (Y) Pz


2011-01-12 @ 21:05:01
Postat av: sarah

jag kan inte ladda ner juli session :(

gör jag nåt fel?

och kan heller inte öppna länken, men det verkar som det bara är jag som har problem med så det är nog något galet med min dator..


2011-01-27 @ 16:46:05
Postat av: Music

Hårt jobbat, fortsätt bara!


2011-01-30 @ 03:49:38
http://mykindofmusic.webblogg.se/
Postat av: Lindaalicious

Hörde låtarna för första gången idag, och jag är fast!

Blir att slänga in låtarna på mobilen, så har man ju ett par sköna låtar i lurarna ;)


2011-02-05 @ 12:33:01
http://lindaalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: