Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Kändast i sverige-filosofi
2010-12-01 21:36:52
Jag satt nyss ner med Challe och filosofera i hur det skulle vara om jag fortsatte att göra månadsmusikvideos hela nästa år och nästa och nästa.
Tillslut skulle jag slå mina egna rekord och sluta med att jag gör 14 välproducerade musikvideos i månaden.
Då skulle jag behöva arbeta med flera projekt samtidigt, tex att när jag sitter ner och skriver text för låt 3 spelar jag samtidigt in låt 2 (Som jag tidigare skrev) och filmar musikvideon för låt 4 samtidigt mot en spegel, bygga ett beat med vänsterfoten på en synth, och klipper/mixar med högerfoten. En konstant jobbande musiker, och allt år slående bra och välproducerats. De enda avbrotten han har är när nån trycker in snickers i käften på han, och då har han redan förberett en låt om snickers så det time-ar in  med att kunna filma musikvideon om det under tiden han äter.
Och han tänker ju på att bli kändare och kändare, så när han läser frågor om intervjuer (Som han läser med ett av ögonen som han opererat skelögd för att kunna hålla koll på två saker samtidigt) och han kan inte tacka nej till intervjuer så han har räknat ut i förskott ungeför vilka frågor som kommer och  förbereder svar på dem genom en låt som sedan filmas och klipps till nästa video.
Så när intervjuarn fråga om du gillar öl sjunger han "yeah" i takt, gör värsta melodin av allt halvt improviserat, och när intervjuan frågar vilken din favoritfrukt är, svarar du "hallon" eller nåt, det blir inte exakt rätt varje gång.
Och bara fortsätta så tills man dör.

Då skulle jag nog heta Prendel XXL och vara kändast i hela sverige ;)

hmm

Kommentarer
Postat av: V

hahaha, sjukt härlig humor!


2010-12-02 @ 11:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: