Välkommen till min blogg!

Jag är en rappare från Hässelby som är stressad upp till halsen iprincip varje dag sedan ett år tillbaka. Mycket har jag att tacka mig själv för det då jag alltid ser till att ha för många bollar i luften, bland annat av mitt musikvideoskapande och impulsiva projekt som
jag tvingar mig att slutföra. Men jag startade denna blogg framförallt för att jag inte kommer släppa fler låtar på ett tag då jag nyss
fått ett skivkontrakt som hindrar mig att släppa låtar utanför skivan och för att de som lyssnar på min musik ska kunna hålla koll på
hur det går med skivan.
I bloggen kommer jag växlande blanda in roliga videoklipp och information om släpp men jag kommer också visa lite mer av vad
som döljer sig bakom skalet av Prendel, den personliga sidan som jag oftast inte visar.

Mycket nöje / Christian Prändel
Funderingar på Dec-Session
2010-12-01 18:46:49
Nu har jag skapat 11 av mina 12 musikvideos som jag satte som projekt i januari detta år, när jag släpper sista videon kommer jag släppa alla videos på bloggen samt alla låtar.

Jag har offrat iprincip allt för detta, och nu är det bara sista månaden kvar, och det känns hårt att jag kommer bli tvungen att filma detta runt julafton nån dag, but the show must go on.

Jag vill tacka för all underbar kritik på November session

Nu återstår frågan om det är någon vänlig själ som har lite tips och idéer till December Session?

Puss

Kommentarer
Postat av: Dennis "Dizzy"

hm, som du har sett gillar många specifikt din personliga text i Nov-sessionen. så varför tar du inte och gör en riktigt djup track med ngn mening. typ vad musiken verkligen betyder för dig eller vad som helst, bara ngt personligt som avslutar hela grejen. sen beroende på tema för låten så kan jag komma på video ideer sen! hojt!

Postat av: Simon

Utan tvekan nån tvärfet jul låt, skulle vara en riktigt fin avslutning på alla sessions & året. Du brukar alltid komma med dom fetaste raderna, klippningarna, det ni filmar osv.. allt brukar bli skitfett! Så en jul låt, och kanske en nyårshälsning på det hela haha. Prendel as the santa clause!


2010-12-01 @ 20:05:29
http://phenomenal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker det ska vara typ "en vanlig dag med prendel" style, haha.

Vi säger att det börjar med att du går upp ur sängen och sen rappar du på vägen till köksbordet, häller upp flingor, matar katten, drar till jobbbet, missar tåget? Inte vet jag, bara du vet ;)


2010-12-01 @ 20:10:09
Postat av: Albin

Försök att få med alla som har varit med i alla musikvideos och låt dom skriva något eget och gör något fett av det!


2010-12-01 @ 21:25:57
Postat av: S

Håller även med Albin där! Vore tvärfett!


2010-12-01 @ 22:22:32
http://phenomenal.blogg.se/
Postat av: Cpticks

Håller med simon, prendel som tomten, som delar ut lines i julklapp. en historia om hur du tog över som jultomten?


2010-12-02 @ 09:52:47
Postat av: Da

Cpticks, prendel är tomten, han ger oss en julklapp varje månad :)


2010-12-03 @ 01:16:33
Postat av: Marcus Wingqvist

skulle vara grym om du var jultomten och dany, senick brejkish mm. skulle vara nissar. Så gör ni en grym jul låt!!! PZ


2010-12-03 @ 14:42:22
Postat av: nixy

en jullåt borde vara en självklarhet! ;D Prendel som tomte!


2010-12-04 @ 16:49:24
http://nixy.devote.se
Postat av: Sebastian

Rappa om snorungar som inte uppskattar vad de får i julklapp.



Rappa om Tomten.



Rappa om Julafton, från 00:00 till 00:00, inte i 24 timmar ska du rappa, men om vad som händer när var hur, behöver ju absolut inte vara seriös.


2010-12-04 @ 23:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: